Останнім часом почастішали випадки затримання працівників підприємства на контрольно-пропускних пунктах ПрАТ «ДКХЗ». Пройти прохідну без «пригод» зараз вже фактично неможливо. Майже в кожному співробітнику ДКХЗ, на думку людей, які звертаються до профспілки, працівники охоронної служби бачать потенціального «злочинця», що в корені неправильно!

dmk

Як і в будь-якому питанні, кожна зі сторін має свої переконливі аргументи чому, що та як. Люди, які беруть участь у двосторонньому діалозі охоронець-працівник, різні за темпераментом, по відношенню до справи, знання законодавчої бази та термінології. З практики «розборів польотів», які профспілка «Металургів» регулярно проводить після письмових звернень членів профспілки до голови профкому Олега Нагорного, можна сміливо стверджувати – безпідставні причіпки, перевищення своїх повноважень, регулярні порушення законодавства України з боку співробітників аутсорсингової компанії «ОХОРОНА-ХОЛДИНГ», як кажуть, мають місце бути! Слід також сказати, що, на жаль, навіть такі методи перевірок на прохідних не знижують в окремих працівників бажання поживитися товарно-матеріальними цінностями підприємства. Також дуже часто обидві сторони не знають правил внутрішнього трудового розпорядку, стандартів та наказів підприємства, зокрема, наказу №39МВ від 11.09.2021р. «Про затвердження та введення в дію «Положення про пропускний та внутрішньооб'єктний режим» (металургійне виробництво), а також елементарних відмінностей у поняттях огляд, догляд, обшук. Складнощі викликають і недбале ставлення в цехах, де з працівниками структурних підрозділів повинні проводитися роз'яснювальна робота та ознайомлення з розпорядчими документами під розпис...

Одним з останніх звернень до голови профспілки «Металургів» Олега Нагорного у зв'язку з «непрофесійним і образливим ставленням на прохідних пунктах підприємства з боку працівників охорони» став колективний лист працівників ПрАТ «ДКХЗ», який підписало відразу 213 осіб! Щоб розуміти, як люди оцінюють ставлення до себе, достатньо навести одну з цитат: «…Досі тривають обшук особистих речей, вивертання кишень, словесні образи. Навіть намагаються заглядати в наші гаманці, а декому пропонують у кімнаті, де немає камер, зняти штани! Виходить при проходженні прохідної вранці ми, всі працівники – «алкоголіки» і «наркомани», а ввечері – «злодії» (можливо «розкрадачі власності»). Звернення більш ніж 200 осіб вже не можна списати на емоції, неправильну оцінку ситуації чи причіпки до працівників охорони.

Без сумніву масові скарги працівників підприємства свідчать про те, що система роботи аутсорсингової компанії побудована не стільки на виявлення та припинення порушень, скільки на внутрішньовідомчу оцінку ефективності роботи співробітників охорони, горезвісну «паличну систему», яка й призводить до гонитви за показниками кількості виявлених правопорушень. Виконання так званого «плану по порушникам» за будь-яку ціну плюс низька кваліфікація та культура поведінки деяких співробітників охорони і призводить до результатів, зазначених вище. І тут, на наш погляд, заслуга не лише самих працівників «ОХОРОНА-ХОЛДИНГ», а й служби безпеки підприємства, яка, мабуть, заохочує таку роботу охоронної організації.

Зважуючи всі «за» та «проти», будь-які стосунки охоронець-працівник повинні перебувати у правовому полі. Тому, при перетині КПП ПрАТ «ДКХЗ» працівник підприємства може користуватися своїми правами, що дані йому законодавством та Конституцією України. Не забувайте, що співробітник охоронної організації теж знаходиться при виконанні своїх обов'язків. Практика показує, що конфлікту часто можна уникнути, якщо обидві сторони небайдужі й не «качають свої права» там, де в цьому немає особливої необхідності. Ну а емоції… куди ж без них.

Що ж робити на прохідній, якщо, на Вашу думку, охоронною організацією до Вас застосовані заходи «з пристрастю»? Пам'ятаємо про неможливість перетину КПП у алкогольному та наркотичному стані.

ТОП-10 кроків – пам'ятка при перетині КПП:

  1. Не тримайте заборонені предмети. Навіть маленькі болтик, гайка, ключик розглядаються під «збільшувальним склом».
  2. Готуйте перепустку заздалегідь, щоб не зупинятися на турнікетах і не давати привід охоронцеві розглянути щось підозріле у Ваших речах.
  3. Не проносьте великі сумки. Очевидно, що вони викликають підозру.
  4. Зберігайте спокій, навіть якщо Ви втомилися після виснажливої ​​трудової зміни. Ваші емоції можуть згодом трактуватися як агресивні дії у бік працівників охоронної служби.
  5. Тримайте свій телефон зарядженим на випадок, якщо вирішите викликати співробітників поліції (102) або зателефонувати:
    • на інформаційно-консультативну лінію ПрАТ «ДКГЗ» (067-321-59-08);
    • на лінію довіри SCM (0-800-600-777);
    • керівнику структурного підрозділу;
    • голові цехового комітету профспілки «Металургів».
  6. Пам'ятайте, що охоронець може лише оглядати Вас та Ваші речі.
  7. Для скорочення часу огляду (якщо хтось поспішає і не бачить у діях охоронців неправомірних дій) Ви можете дозволити оглянути свої речі. Зверніть увагу є велика різниця в огляді та огляді.
  8. Пам'ятайте, що огляд Ваших речей можуть здійснювати лише співробітники муніципальної поліції. Якщо Вам не є принциповим, огляд можуть провести і співробітники ТОВ «ОХОРОНА-ХОЛДИНГ», але тільки за Вашою згодою.
  9. Якщо охоронець намагається здійснити огляд, тобто. перевірити вміст, наприклад, сумочки, то у разі Вашої відмови саме охоронна організація, а не Ви повинні викликати поліцію.
  10. У разі потреби викликайте поліцію у зв'язку з обмеженням права на свободу пересування, яке Вам забезпечують:
    • стаття 313 Цивільного кодексу України;
    • стаття 33, розділ 2 Конституції України.